Opvallen met jouw bedrijf? Zo doe je dat

Opvallen met jouw bedrijf? Zo doe je dat 

Ieder bedrijf heeft het nodig: nieuwe klanten. Maar de methode om nieuwe klanten te werven zijn lang niet allemaal effectief. En je kunt je geld maar één keer uitgeven, dus is het belangrijk om in de juiste reclamemiddelen te investeren. In dit blogartikel helpen we je daarbij op weg door je te informeren over een aantal effectieve methoden waarmee je nieuwe klanten kunt werven. 

Direct mail per post 

Direct mail per post was vroeger veel groter dan dat nu het geval is, maar dat betekent niet dat de effectiviteit van dit reclamemiddel is afgenomen. Sterker nog, het is alleen maar toegenomen doordat je met minder concurrentie te maken hebt en doordat een poststuk steeds meer aandacht krijgt omdat mensen weinig post ontvangen. 

Opvallen met jouw bedrijf? Zo doe je dat

Er zijn in Nederland een aantal bedrijven die je volledig kunnen ontzorgen als het om direct mailing services gaat. We raden je aan om gebruik te maken van de expertise van dergelijke bedrijven. Een gespecialiseerd bedrijf in direct mail is namelijk dag in dag uit bezig met het uitdenken van effectieve mailings waarmee je de investering in de mailing kunt terugverdienen. Bovendien kun je tegen gunstige tarieven jouw mailing via hen versturen. 

Online marketing 

Online marketing is aan de ene kant bijzonder effectief om nieuwe klanten te werven en aan de andere kant een reclamemiddel dat marketingbudgetten kan opslokken zonder dat je er veel resultaat voor terugkrijgt. Daarom is het belangrijk om in de juiste online marketingactiviteiten te investeren. 

Welke activiteiten dat zijn kan per bedrijf verschillen. Als je bijvoorbeeld met een jonge doelgroep te maken hebt, zijn sociale media kanalen vaak de beste manier om hen te bereiken. Maar als je producten of diensten verkoopt aan een wat oudere doelgroep is Google een goed kanaal om vindbaar te zijn. 

Wij raden je aan om je door een online marketingbureau te laten adviseren over wat voor jouw situatie de beste online marketingactiviteiten zijn om in te investeren.. 

Signing 

Signing omvat diverse vormen van bedrukte reclame. Denk bijvoorbeeld aan de autoreclame, gevelreclame, bedrijfskleding en bewegwijzering. Het grote voordeel van signing is dat je er maar eenmalig in hoeft te investeren en er vervolgens jarenlang plezier van hebt. 

Opvallen met jouw bedrijf? Zo doe je dat

Net zoals bij direct mail, is het bij signing belangrijk om een specialist in te schakelen voor het uitwerken en produceren van jouw reclame. Het gebeurt helaas nog vaak dat de reclameboodschap verloren gaat. Bijvoorbeeld doordat autoreclame te druk is gemaakt waardoor de aandacht van de gewenste actie wordt afgeleid.  

Maar denk bijvoorbeeld ook aan gevelreclame waarbij alleen de bedrijfsnaam wordt getoond. Een bedrijfsnaam zegt vaak niets over de producten of diensten die een bedrijf levert en is daardoor geen effectieve reclame. Het is veel beter als er een slogan onder de bedrijfsnaam staat die duidelijk maakt wat de toegevoegde waarde van het bedrijf is. Dat prikkelt de doelgroep. 

Oriënteer je op de mogelijkheden voordat je investeert 

We hebben drie effectieve methoden besproken om je doelgroep te bereiken en nieuwe klanten te werven. Ga voor jezelf na welke methode je aanspreken en de beste kans op succes in jouw markt biedt. 

Het kan helpen door bijvoorbeeld te kijken naar wat je concurrente aan reclame doet. Vaak is er namelijk over nagedacht om een bepaald reclamemiddel in te zetten. En als het keer op keer gebeurt dan weet je dat het middel waarschijnlijk geld oplevert. Verder raden we je aan om een reclamebureau in te schakelen omdat die vaak veel kennis heeft van wat wel en niet werkt in je markt als het om reclame gaat.